Ionela


Tuturor ni se intampla ca in timpul zilei sa avem pofta fie sa rontaim ceva,fie sa mancam ceva dulce.Greseala noastra este ca atunci cand avem aceste pofte ne cumparam fie cate o prajitura,fie o punga de chipsuri sau orice altceva mai gasim.
Stiati ca la aceste produse nesanatoase exista variante 100% sanatoase,care ne si ajuta la sanatate?Aici veti gasi cateva variante de gustari.


1.Stafidele
sunt extrem de bogate in polifenoli, antioxidanti puternici, dar contin si o cantitate mare de vitamina A, esentiala pentru o vedere agera.Fiind extreme de bogate in fibre, stafidele imbunatatesc digestia, reduc aciditatea si combat constipatia, regland tranzitul intestinal.Au un continut mare de potasiu, iar consumul acestora regleaza tensiunea arteriala, diminueaza nivelul colesterolului rau, contribuie la normalizarea activitatii cardiace si diminueaza riscul de aparitie al bolilor de inima.2.Curmalele
Reprezinta un adevarat depozit natural de energie. Magneziul continut de curmale tonifica muschii si previne imbatranirea. Calciul, potasiul si cuprul fac din curmale alimente exceptionale, recomandate tuturor categoriilor de varsta.Pentru ca au un puternic efect energizant, curmalele sunt recomandate cu precadere anemicilor, celor extenuati, convalescentilor, copiilor, sportivilor, persoanelor in varsta.

3.Smochinele
Sunt o sursa buna de magneziu, necesar bunei functionari a sistemului nervos. De asemenea, smochinele contin vitaminele A, B si C, care intaresc imunitatea si previn virozele respiratorii.Crude sau uscate, smochinele au proprietati diuretice, laxative si emoliente. Datorita continutului de fibre, smochinele stimuleaza digestia, contribuie la eliminarea toxinelor si impiedica asimilarea grasimilor.

ATENTIE!Cand cumparati fructe uscate trebuie sa fiti foarte atenti,ne avertizeaza profesorul Mencinicopschi.Ele trebuie sa fie deshidratate,nu confiate,fara adaos de zahar,glucoza sau alti aditivi.

4.Nucile
sunt fructele cele mai bogate in cupru si in zinc, in plus continand potasiu, magneziu, fosfor, sulf, fier, calciu, vitaminele A, B, C, P. Principalele proprietati: foarte nutritive, laxative si antidiuretice, vermifuge, drenoare cutanat si limfatic, antisifilitice. In consecinta, sunt recomandate cu precadere in diabet, tuberculoza, diaree, paraziti intestinali, litiaza renala, dermatoze, sifilis, scrofuloza, metrita, enurezis. Recent, studiile epidemiologice au aratat ca riscul bolilor coronariene poate fi redus la jumatate, daca se consuma 4-5 portii de nuci pe saptamana (o portie inseamna 5-10 nuci) deoarece contin foarte multi acizi grasi omega 3.

5.Nuca de cocos
este foarte bogată în magneziu, fier şi fosfor, calciu şi antioxidanţi preţioşi. La toate acestea se adaugă 3,3 miligrame de vitamina C, 14 miligrame de calciu, 2,5 miligrame de fier (circa 20% din doza zilnică necesară), precum şi 113 miligrame de fosfor (16% din doza zilnică recomandată). Nu degeaba copacul în care creşte se mai numeşte şi „Copacul vieţii”.

6.Semintele de dovleac
datorita substantelor nutrive pe care le contin ajuta la protejarea organismului de bolile de inima si de predispozitia bolii secolului, cancerul, iar alte proprietati terapeutice ar fi, eliminarea parazitilor instestinali, stimularea activitatii rinichilor si reglarea colesterolului.

7.Ciocolata cu mai mult de 80% unt de cacao

Ciocolata este un antidepresiv natural. Ea actioneaza la nivelul creierului cu efecte asemanatoare medicamentelor.Are capacitatea de a limita cresterea presiunii sanguine in cavitatea abdominala, care apare de obicei dupa fiecare masa si este periculoasa  deoarece poate provoca spargerea vaselor sanguine in special persoanelor care sufera de ciroza hepatica.

Ciocolata acţionează la nivelul creierului cu efecte asemănătoare medicamentelor, combătând depresia.

 

Comentarii facebook

comentarii/comentariu